AKTIVITETER

På grund af præsteskifte er alle arrangementer i vinter/forår p.t. ikke planlagt.

Vi opfordrer jer til at holde øje her på kirkens hjemmeside, Røsnæs info, køb og salg på Facebook, samt med udhængsskab ved Brugsen og opslagstavle i kirken.

Filmaften

Filmaftener med spisning i Stalden

Vi fortsætter med filmaften også i det nye år, men grundet præsteskifte har det i skrivende stund ikke været muligt at sætte datoer på disse dage ud over at det bliver film i februar og marts.
Derfor opfordrer vi jer til at følge med på kirkens hjemmeside, på opslag i brugsens udhængsskab og på opslagstavlen i kirkens våbenhus.

Fire gange om året mødes vi i Stalden til filmaften, henholdsvis 2 gange i foråret og 2 gange i efteråret.

Her sætter sognepræst Palle Kongsgaard en seværdig film på afspilleren; en film med eksistentiel gods eller etiske fordringer - og ind imellem også en "feel-good" film.

Men først spiser vi aftensmad sammen. Det er Ulla fra "Fester og Gæster" der leverer maden. Så sættes filmes på.

Midt i filmen stopper vi for en kaffetår og når filmen er slut, bliver der snakket om filmen vi har set.

Der er obligatorisk tilmelding. Men først skal man være medlem, og det sker hos sognepræst Palle Kongsgaard. På denne måde får man automatisk en skriftlig eller e-invitation, hvor den aktuelle titel bliver bekendtgjort. Der er nemlig lov om, at filmklubber ikke må annoncere titler offentligt. Når man har fået invitationen, og har tilmeldt sig betaler man ved ankomst i Stalden.

Det koster 60,- for maden - og drikkevarer koster 15,- pr. glas, flaske eller dåse - drikkevarerne betales kontant i Stalden.

Tilmelding til Elisabeth, på tlf. 22453282 og betaling på MobilePay til Hanne Reersøe på tlf. 51941535.
Har du ikke MobilePay, betales kontant på dagen.
Tilmelding er bindende af hensyn til bestilling af maden.

Høstgudstjeneste med frokost & auktion

Hvert år i September måned.

I 2023 samledes 3800,- kr. ind til Møltrup Optagelseshjem i Nordjylland. Se mere på moltrup.dk

Decemberhygge i Stalden

For hele familien
Vi synger julens sange og salmer og hygger med gløgg og æbleskiver.
Der vil også blive en genbrugspakkeleg, så gå på jagt derhjemme og lav en lille pakke med en ting du ikke længere har brug for, men som en anden vil kunne få glæde af.

Vi får kyndig ledsagelse af Organist Kirsten Bodekær og Kirkesanger Tinne Leth.

Det er hygge i ren Morten Korch stil ...måske med et lille tvist.

Det koster 30,- kr.

Juniorkonfirmander

JUNIORKONFIRMAND ER UDSAT TIL 2024!!!

Juniorkonfirmand er for alle friskolens og sognets børn i 3. klasse.

Kirke- og kulturmedarvejder Tinne Leth inviterer indenfor i kirkens og Guds verden - altså kærlighedens verden.

Eftermiddagen er fuld af fortælling, leg, opdagelse og rart samvær.

Biblens kernefortællinger, dilemmaer og store budskab om kærlighed er udgnagspunkt for hver gang man mødes. Vi danser salmer - for det kan man faktisk godt - leger og hygger med meget mere.

Når juniorkonfirmand forløbet slutter er børnene herefter med til at holde afslutningsgudstjeneste for deres familier og kirkens vante deltagere.

Man behøver ikke at være dødbt for at være med - ALLE har lov til at snuse til det med Gud og tage del i det fælleskab og den trygge ramme vi opbygger sammen.

Juniorkonfirmand ligger på onsdage lige efter skole i begyndelsen af forårssemestret. Tinne kommer op til friskolen og henter børnene ned til Stalden, hvor vi begynder og slutter hver gang.

Koncerter

Røsnæs kirke byder indenfor til ca. 4 koncerter om året.

Der er stor variation i koncerternes indhold, for det er vigtigt at så mange som muligt kan føle sig mødt i musikalsk sammenhæng.

Kirken byder både på koncerter fremført af sognets og pastoratets egne musikere og på musikere udefra det danske musikliv.

Røsnæs kulturdag

Røsnæs kulturdag i oktober 2023 var i sin premiere en stor succes, så vi kan  angiveligt vente endnu en kulturdag i 2024.

Sangaften

Sangaften i Stalden
Tirsdag den 9. april kl. 19.30
I første afdeling synger vi om foråret og lidt om besættelsen/befrielsen. Efter kaffen kan man frit foreslå egne favoritter.
Medvirkende: Kirsten Bodekær og Palle Kongsgaard.
Kaffe mv. koster 30 kr.

De fleste på Røsnæs kan lide at synge, hvad enten det er fra salmebogen eller højskolesangbogen.

Vi holder 2 sangaftner om året i Stalden. Kirkens organist, Kirsten Bodekær, kirkesanger Tinne Leth  causerer over hver deres valgte sange. Herefter er der frit valg fra alle Højskolesangbogens hylder.

Sommerfest på Røsnæs

Årligt holdes der en junilørdag fest for alle på Røsnæs. Alle foreningerne herude går sammen om en eftermiddag med hyggelige aktiviteter, og aftenen byder på fællesspisning.

Røsnæs kirke deltager naturligvis også, og byder på en tur i klokketårnet, hvorfra der er god udsigt. I tårnet kan man også se nogle af kirkens gamle klenodier.

Store bededag - varme hveder

Selvom der ikke officielt holdes Store Bededag mere, holder Røsnæs kirke fast i traditionen: Gudstjeneste Store Bededags aften kl. 19.00 i kirken, og herefter varme hveder i Stalden, hvor vi også synger fra Højskolesangbogen.

Ældreudflugt

Røsnæs kirke holder udflugt for alle salgs pensionister, som regel i maj måned.

Menighedsrådet arrangerer turen, som går til kulturel oplevelse med efterfølgende medbragt frokost. På hjemturen holder man ind ved en kro og får kaffe og kage.

Åben kirke

Kirken er i sommertidsperioden åben fra 9.00 - 16.00!

Forslag til nye aktiviteter modtages gerne!

Menighedsrådet tager gerne imod nye idéer og forslag til aktiviteter ved Røsnæs kirke. Har du noget i tankerne, så tag henvendelse på telefon eller mail:

Elisabeth Torkelund, Erna Børager eller Palle Kongsgaard.

unsplash